Zobacz również
  • Zdrowy nawyk- czyli regularne badania
    Profilaktyka w zachowaniu długiego zdrowa jest niezbędna. A niestety wiele osób, choć na co dzień w pracy i w domu obowiązkowi, zapominają o regularnych badaniach. A badania są niezbędne po …
  • Depresja – dajmy sobie pomóc
    Chorobą dzisiejszego wieku jest z pewnością depresja. Ma ją bardzo wiele osób nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Kiedy jednak się pogłębia powodować może bardzo duże szkody w naszej …
Czerwiec 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Strony

postheadericon Dieta dla początkującego sportowca

Początkujący sportowiec nie tylko musi stopniowo przyzwyczajać organizm do odpowiedniego wysiłku fizycznego, ale także skupić się na zmianie sposobu odżywiania. Z tego też powodu wielu szuka odpowiednich sposobów na to, aby osiągnąć wymarzone efekty. Oczywiście dieta początkującego sportowca zależy w dużej mierze od tego, jaka dyscyplina sportu go interesuje. Okazuje się bowiem, że każdy musi mieć wówczas inną dietę. Jeżeli przykładowo interesuje nas kulturystyka, to w głównej mierze powinniśmy jeść dużo białka, które pobudza kształtowanie się mięśni, a także węglowodany, które dają nam siłę do ćwiczeń. Warto również zwrócić uwagę na wszelkiego rodzaju tłuszcze, których nie może zabraknąć w diecie, ale nie może być ich także dużo. Z kolei osoby, które decydują się na kolarstwo powinni odżywiać się jedząc dobre węglowodany, czyli te składające się z cukrów złożonych. Tylko wówczas bowiem będziemy mieli siłę pokonywać duże odległości na rowerze. Dieta powinna być jednak lekkostrawna, aby podczas jazdy nie było nam niedobrze. Bardzo często decydujemy się także na taniec. Wówczas nasza dieta także powinna być lekkostrawna i urozmaicona, aby organizm mógł czerpać energię z dostarczanego mu pożywienia.

Comments are closed.