Zobacz również
  • Alergie – problem coraz bardziej palący
    Jeszcze 25 lat temu w naszym kraju problem alergii – w powszechnej nomenklaturze – praktycznie nie występował, nie było na ten temat żadnych opracowań, testów alergologicznych czy metod postępowania w …
  • Wzmacniająca organizm medycyna naturalna
    Ważnym działaniem profilaktycznym są czynności podejmowane celem wzmocnienia odporności organizmu. Już od najmłodszych lat powinno się hartować organizm, by pobudzić jego system immunologiczny do wytężonej pracy. Medycyna naturalna zna wiele …
Październik 2018
P W Ś C P S N
« sty    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Strony

postheadericon Owocowo-warzywna bomba witaminowa

Do korzyści płynących z jedzenia warzyw i owoców nie musimy nikogo przekonywać. O tym, że są nie tylko zdrowe ale i smaczne wie każde dziecko. Owoce i warzywa to prawdziwa bomba minerałów i witamin. Bez tych składników organizm nie będzie normalnie funkcjonował. A ponieważ nasz organizm nie potrafi magazynować ani wytwarzać minerałów i witamin – z wyjątkiem witaminy D – musimy stale dostarczać tych niezastąpionych katalizatorów. Przede wszystkim owoce to bogate źródło witaminy C. Owoce żółte i pomarańczowe dostarczają nam beta-karotenu, z którego powstaje witamina A. Melony, awokado, mandarynki i pomarańcze zawierają kwas foliowy. Banany dostarczają witaminy B6. Źródłem witaminy C są także warzywa: papryka, brukselka, kapusta, witaminy E: szpinak, sałata, brokuły i szparagi. Witaminy A: marchew, botwinka, szpinak, dynia. Witaminy z grupy B zawarte są w kukurydzy i kiełkach soi. Zgodnie z zaleceniami lekarzy i dietetyków powinniśmy regularnie jadać pięć porcji warzyw i owoców dziennie, w sumie ok. 500 gram. Tylko pytanie co to jest porcja warzyw czy owoców. Przyjmuje się, że porcją owoców jest na przykład średnie jabłko lub gruszka, pół grejpfruta, jedna pomarańcza, pół szklanki drobnych sypkich owoców, mała kiść winogron. Porcja warzyw to na przykład talerzyk surówki lub innych warzyw, duży pomidor, papryka lub ogórek.

Comments are closed.