Zobacz również
  • Leki będą tańsze
    Od Nowego Roku w naszym kraju leki będą tańsze. Wszystko to za sprawą łatwiej dostępnych zamienników drogich, zagranicznych lekarstw, które dotychczas dostępne były tylko w wybranych i specjalnie oznakowanych aptekach. …
  • Butelki z ciemnego szkła
    Butelki z ciemnego szkła. Chyba w każdym domu znajdują się różnego rodzaju specyfiki własnego wyrobu, mające pomóc w chorobie czy wspierać odporność, a nawet pielęgnować urodę. To wszelkiego rodzaju syropy, …
Luty 2019
P W Ś C P S N
« sty    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  
Strony

postheadericon Owocowo-warzywna bomba witaminowa

Do korzyści płynących z jedzenia warzyw i owoców nie musimy nikogo przekonywać. O tym, że są nie tylko zdrowe ale i smaczne wie każde dziecko. Owoce i warzywa to prawdziwa bomba minerałów i witamin. Bez tych składników organizm nie będzie normalnie funkcjonował. A ponieważ nasz organizm nie potrafi magazynować ani wytwarzać minerałów i witamin – z wyjątkiem witaminy D – musimy stale dostarczać tych niezastąpionych katalizatorów. Przede wszystkim owoce to bogate źródło witaminy C. Owoce żółte i pomarańczowe dostarczają nam beta-karotenu, z którego powstaje witamina A. Melony, awokado, mandarynki i pomarańcze zawierają kwas foliowy. Banany dostarczają witaminy B6. Źródłem witaminy C są także warzywa: papryka, brukselka, kapusta, witaminy E: szpinak, sałata, brokuły i szparagi. Witaminy A: marchew, botwinka, szpinak, dynia. Witaminy z grupy B zawarte są w kukurydzy i kiełkach soi. Zgodnie z zaleceniami lekarzy i dietetyków powinniśmy regularnie jadać pięć porcji warzyw i owoców dziennie, w sumie ok. 500 gram. Tylko pytanie co to jest porcja warzyw czy owoców. Przyjmuje się, że porcją owoców jest na przykład średnie jabłko lub gruszka, pół grejpfruta, jedna pomarańcza, pół szklanki drobnych sypkich owoców, mała kiść winogron. Porcja warzyw to na przykład talerzyk surówki lub innych warzyw, duży pomidor, papryka lub ogórek.

Comments are closed.