Zobacz również
  • Jak znaleźć dom?
    Wiele ludzi, którzy chcą się ustatkować, zastanawiają się nad tym, jak znaleźć odpowiednie miejsce do zamieszkania. Mieszkanie czy dom to najważniejsza kwestia, jeśli chce się wyjść na swoje. Oczywiście warto …
  • Schodołaz Sano Liftkar UNI
    Schodołaz. Każdy, kto porusza się na wózku inwalidzkim wie jak wielkim problemem mogą być schody. Niestety architekci często zapominają o osobach o ograniczonej mobilności i nie przystosowują budowli do potrzeb …
Wrzesień 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Strony

postheadericon Owocowo-warzywna bomba witaminowa

Do korzyści płynących z jedzenia warzyw i owoców nie musimy nikogo przekonywać. O tym, że są nie tylko zdrowe ale i smaczne wie każde dziecko. Owoce i warzywa to prawdziwa bomba minerałów i witamin. Bez tych składników organizm nie będzie normalnie funkcjonował. A ponieważ nasz organizm nie potrafi magazynować ani wytwarzać minerałów i witamin – z wyjątkiem witaminy D – musimy stale dostarczać tych niezastąpionych katalizatorów. Przede wszystkim owoce to bogate źródło witaminy C. Owoce żółte i pomarańczowe dostarczają nam beta-karotenu, z którego powstaje witamina A. Melony, awokado, mandarynki i pomarańcze zawierają kwas foliowy. Banany dostarczają witaminy B6. Źródłem witaminy C są także warzywa: papryka, brukselka, kapusta, witaminy E: szpinak, sałata, brokuły i szparagi. Witaminy A: marchew, botwinka, szpinak, dynia. Witaminy z grupy B zawarte są w kukurydzy i kiełkach soi. Zgodnie z zaleceniami lekarzy i dietetyków powinniśmy regularnie jadać pięć porcji warzyw i owoców dziennie, w sumie ok. 500 gram. Tylko pytanie co to jest porcja warzyw czy owoców. Przyjmuje się, że porcją owoców jest na przykład średnie jabłko lub gruszka, pół grejpfruta, jedna pomarańcza, pół szklanki drobnych sypkich owoców, mała kiść winogron. Porcja warzyw to na przykład talerzyk surówki lub innych warzyw, duży pomidor, papryka lub ogórek.

Comments are closed.