Zobacz również
  • Zagrożenia związane z dietą wysokobiałkową
    Białko stanowi jedną z podstawowych substancji odżywczych pobieranych wraz z pokarmem i pozwalającą na odpowiednie funkcjonowanie organizmu. Jednak podobnie jak w przypadku nadmiaru węglowodanów, czy tłuszczy, zbyt duża ilość białka …
  • Owocowo-warzywna bomba witaminowa
    Do korzyści płynących z jedzenia warzyw i owoców nie musimy nikogo przekonywać. O tym, że są nie tylko zdrowe ale i smaczne wie każde dziecko. Owoce i warzywa to prawdziwa …
Czerwiec 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Strony

postheadericon Zdrowie na talerzu

To co jemy i w jakiej ilości ma bardzo duży wpływ na nasze zdrowie i funkcjonowanie naszego organizmu. Pożywienie musi być odpowiednio zbilansowane i urozmaicone. Uważajmy na to, by nie dostarczać organizmowi pustych kalorii lub zbyt wielu tłuszczów oraz węglowodanów. Te związki, które nie zostaną wykorzystanie w procesie trawienia odłożą się w naszym ciele i mogą doprowadzić do otyłości lub też innych groźnych chorób. Starajmy się posiłki przygotowywać samodzielnie z nieprzetworzonych, naturalnych składników. Dania powinny być kolorowe i zawierać zawsze porcję sezonowych warzyw, najlepiej pochodzących z własnego ogródka lub działki. Tylko wtedy mamy pewność, że są one zdrowe i pozbawione szkodliwych substancji chemicznych. Zdrowie na talerzu to także odpowiednie źródło białka, które zawarte jest w chudym mięsie, bądź też w warzywach strączkowych. Jeśli nie potrafimy samodzielnie skomponować prawidłowego menu wówczas skorzystajmy z porad dietetyków. Są one dostępne na licznych stronach i internetowych bądź też w czasopismach w rubrykach poświęconych zdrowiu.

Comments are closed.