Zobacz również
  • Podstawowe zasady diety kapuścianej
    Najciekawszą zasadą diety kapuścianej jest coś, co w przypadku słowa dieta pojawia się bardzo rzadko. O czym mowa? Oczywiście o ograniczaniu posiłków i ich ilości. W przypadku diety kapuścianej nie …
  • Co jeść, aby być zdrowym?
    Zdrowa dieta jest bez wątpienia kluczem do tego, aby posiadać zdrowe ciało i czuć się zdrowo. Jak to jednak jest czuć się zdrowo? Z pewnością nie każdy wie, co to …
Wrzesień 2018
P W Ś C P S N
« sty    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Strony

postheadericon Zdrowie na talerzu

To co jemy i w jakiej ilości ma bardzo duży wpływ na nasze zdrowie i funkcjonowanie naszego organizmu. Pożywienie musi być odpowiednio zbilansowane i urozmaicone. Uważajmy na to, by nie dostarczać organizmowi pustych kalorii lub zbyt wielu tłuszczów oraz węglowodanów. Te związki, które nie zostaną wykorzystanie w procesie trawienia odłożą się w naszym ciele i mogą doprowadzić do otyłości lub też innych groźnych chorób. Starajmy się posiłki przygotowywać samodzielnie z nieprzetworzonych, naturalnych składników. Dania powinny być kolorowe i zawierać zawsze porcję sezonowych warzyw, najlepiej pochodzących z własnego ogródka lub działki. Tylko wtedy mamy pewność, że są one zdrowe i pozbawione szkodliwych substancji chemicznych. Zdrowie na talerzu to także odpowiednie źródło białka, które zawarte jest w chudym mięsie, bądź też w warzywach strączkowych. Jeśli nie potrafimy samodzielnie skomponować prawidłowego menu wówczas skorzystajmy z porad dietetyków. Są one dostępne na licznych stronach i internetowych bądź też w czasopismach w rubrykach poświęconych zdrowiu.

Comments are closed.